Text Widget

Perhatian:
Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Semua paparan adalah berdasarkan pengalaman penulis sendiri dan pengguna shaklee.

14 Dec 2012

Mari Berusaha.


SET KESUBURAN DAN CADANGAN SUPPLIMEN

Bagi mereka yang berusaha dan berikhtiar untuk memperolehi zuriat boleh mencuba mengambil supplimen seperti yang di cadangkan.



ISTERI
  • ESP
  • VITALEA (MULTIVITAMIN)
  • B-COMPLEX
  • VITAMIN C
  • ALFAFA (Option jika sakit ketika bersama)
  • GLA

SUAMI
  • ESP
  • VITALEA (MULTIVITAMIN)
  • B-COMPLEX
  • VITAMIN C
  • VITAMIN E
  • ZINC


SUAMI + ISTERI = ESP, VITALEA, B COMPLEX, VIT C (VITAMIN E, ZINC, ALFAFA, GLA)

Bagaimana pengambilan supplement Shaklee membantu merawat masalah kesuburan ?

Vitamin Asas = Vitalea, B Complex dan Vitamin C

Vitalea
untuk memastikan keperluan 12 vitamin dan 7 galian dipenuhi. Rata2 pengambilan makanan seharian kita tidak dapat memenuhi keperluan ini atas banyak sebab dan kekangan.Dan uniknya Vitalea @ multivitamin shaklee kerana ianya mengandungi iron formula yang sangat penting bagi tubuh.

B-complex
Paling penting untuk elak kemurungan (anti-stress) & menstabilkan hormon. Uniknya vitamin b shaklee kerana ianya turut mengandungi Folic acid dan Biotin yang sangat penting untuk pembentukan darah dan kestabilan hormon.

Vitamin C
Tubuh kita sering kehilangan vitamin C semasa melakukan aktiviti harian.  Vitamin C dengan pelepasan berperingkat dapat membantu dalam menyalurkan vitamin C berterusan.  Ia juga membantu dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan.

Vitamin Kesuburan = Vitamin E, Zinc, Alfafa

Vitamin E
Selain menghaluskan kulit, anti penuaan, melancarkan peredaran pembuluh darah, mencegah pembentukan darah beku, pembentukan sel2 baru (termasuk RNA & DNA) dan lain-lain, ianya amat terkenal mempunyai khasiat untuk meningkatkan kelelakian & menyuburkan organ reproduksi lelaki & wanita.

Zinc
Zinc digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zinc akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina. Bagi kaum lelaki, zinc merupakan zat yang sangat penting bagi proses pembentukkan hormon testosterone dan memberikan tenaga untuk sperma agar lebih aktif menuju ke ovum. Selain itu, zinc berperanan dalam proses pembentukan genetik, iaitu pada DNA (Deoxyribose nucleid Acid).

Alfalfa
Sangat baik diamalkan oleh wanita, membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/ sakit pinggang yang melampau tatkala di datangi haid (makan alfalfa bersama kalsium), dan turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah).

Selepas mengambil supplemen ini, mungkin ada yang merasakan kesan yang cepat dan mungkin juga tidak. Bergantung kepada individu itu sendiri. Anda perlu tahu Vitamin-vitamin ini mengambil masa sekurang-kurangnya 90hari untuk membaiki sel-sel.

Ketika anda berikhtiar mengambil supplemen ini, perbanyakkan juga amalan rohani seperti berzikir dan solat hajat. InsyaAllah akan berhasil dengan izin Allah. Bukanlah dengan ambil supplemen ini pasti anda akan mendapat zuriat. 

Kita hanya merancang dan berusaha. Allah jua lah yang menentukannya.

Marilah bersama-sama berusaha..

Hana Syed | 0126493489


No comments:

© Copyright 2014 Reserved to Supplement For Better Life l Design by DayangDeno