Text Widget

Perhatian:
Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Semua paparan adalah berdasarkan pengalaman penulis sendiri dan pengguna shaklee.

20 May 2013

4 Fungsi Utama Vivix

Mari kita lihat khasiat vivix yang paling utama


4 fungsi utama:

  • Melindungi dan memulihkan DNA - Memperbaiki DNA. Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.
  • Mengurangkan keradangan
  • Meningkatkan penghasilan tenaga - Memperbaiki tenaga sel. Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.
  • Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi. Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan
  • Mencegah pengumpulan protien AGE



Apakah protein AGE?

Merupakan singkatan dari Advanced Glycation End Product, adalah hasil dari rantai reaksi kimiaglikasi (glikasi adalah ikatan glukosa ke molekul protein atau lemak tanpa melalui proses pengendalian enzim). AGEs berasal dari dua sumber iaitu makanan yang kita makan dan produksi internal dalam tubuh. Jika kita makan makanan dengan kadar gula tinggi (Glycemic index / indeks Glikasi yang tinggi), maka indikasi ini mungkin muncul. Hampir semua gula darah memberikan tenaga yang diperlukan oleh tubuh kita. Namun demikian, sejumlah kecil gula darah kita terglikasi untuk membentuk Advanced Glycation End-product (AGEs).

Kesan AGE
Akibat pengumpulan protein AGE akan menyebabkan penyakit kritikal seperti kanser, Alzheimer, Penyakit Jantung, tekanan darah tinggi, kerosakan buah pinggang, kerosakan mata, stroke dan penyakit kulit.



No comments:

© Copyright 2014 Reserved to Supplement For Better Life l Design by DayangDeno