Text Widget

Perhatian:
Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Semua paparan adalah berdasarkan pengalaman penulis sendiri dan pengguna shaklee.

9 May 2013

Lagi kisah Ostematrix

Alkisah ostematrix..

Salam untuk semua pembaca.. Bersawang sungguh blog ni kerana lama tidak kemaskini. Minggu lepas cuti lama balik kampung untuk menunaikan tanggungjawab pada negara.

Balik kampung minggu lepas singgah rumah ayahanda di Batu Gajah, Perak. Sampai2 je tanya ada bawak ubat umi.. hehe begitulah situasi punya tak sabar dan takut kalau2 saya tak bawak supplement depa balik.

Sebelum ni saya supply Advance Joint Health Tablet (AJHT) dan Ostematrix kat umi sebab masalah lutut dia. Sebelum ni pun saya ada story kan yang sakit lutut dia semakin pulih sehinggakan tak perlu berkerusi roda lagi.

Semenjak saya add on ostematrix rupa2nya umi bagi ayah makan ostematrix senyap2. Ayah saya pun tak tau dia main telan je. Umi saya kata tujuan asal bagi ayah makan ostematrix sebab ayah selalu angkat barang-barang berat dan sakit belakang.

Sehari sebelum saya balik tu depa buat ujian darah untuk semak kandungan gula (kencing manis). Ayah ni baru 2tahun kebelakangan di diagnose ada diabetes. Tapi ayah saya masih tak jaga makan dia belasah je. Kalau rasa dia nak pitam dia taula kencing manis tinggi. Bila kena macam tu dia minum teh misai kucing je.
Tapi tak turun banyak la dari 10 trun 8-9.

Ayah saya punya teruja nak cerita ngan saya dia buat ujian darah bacaan gula (kencing manis) dia trun 5 dari 10. Dia track back apa yang dia makan. Diet harian macam biasa. Pastu baru dia teringat dia ada makan pil tapi tak tau apa dia. Pil tu adalah ostematrix yang umi saya bagi yang dia sendiri tak tahu. Tapi ayah saya cuma amik 2 biji je ostemtarix. Dia punya seronok sampai saya bekalkan 2 botol terus.

Sebelum saya makan ostematrix hanya untuk memenuhi keperluan kalsium saya. Sebab saya memang tak minum susu. Itu pun timbul kesedaran bila officemate disahkan slip disc stage 1. Doktor kata dari muda tak minum susu dan kalsium tak cukup. So bila sampai waktunya bila buat kerja berat sikit effect pada tulang belakang. Selain itu saya ambil kalsium secara konsisten untuk mengekalkan berat badan. Tapi benarlah orang kata bila kita amalkan secara konsisten kita akan rasa sendiri perbezaan nye. Anda buat anda dapat. heheh

untuk keterangan lanjut feel free untuk contact saya..

Hana Syed
Shaklee ID: 852746
Whatsapp: 012 649 3489
Email: hanasy8@icloud.com

No comments:

© Copyright 2014 Reserved to Supplement For Better Life l Design by DayangDeno