Text Widget

Perhatian:
Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Semua paparan adalah berdasarkan pengalaman penulis sendiri dan pengguna shaklee.

9 Sept 2013

Kebaikan CoQ10 untuk Kulit lebih Cantik dan Menawan


Kesan co-enzim Q10 atau CoQ10  pada kulit adalah mengurangkan kemunculan kedut dan mengekalkan kulit lembap dan kelihatan lebih muda. Ia juga boleh mengurangkan kesan gelap atau merah disebabkan oleh jerawat, pendedahan berlebihan kepada cahaya matahari, atau penuaan. Ramai orang juga mengambil Koenzim Q10 atau CoQ10 ada kulit untuk mengurangkan dan mencegah selulit.

Apa itu Koenzim Q10 atau CoQ10 dan fungsinya pada kulit?

co-enzim Q10 atau CoQ10, atau ubiquinone adalah bahan kimia semulajadi yang dihasilkan oleh sel-sel, terutamanya dalam mitokondria, iaitu tempat 'punca tenaga' sel. Dengan kata lain, bahan ini sangat menyumbang kepada pengeluaran tenaga untuk keseluruhan tubuh badan, terutamanya di organ-organ penting seperti buah pinggang dan jantung. Malah, 95% daripada tenaga yang diperlukan oleh badan manusia dibekalkan dengan co-enzim Q10 atau CoQ10.

Kajian saintifik juga telah menunjukkan co-enzim Q10 atau CoQ10 bertindak seperti antioksidan dengan menghalang tekanan oksidatif dari merosakkan sel-sel. Apabila kita semakin berumur, co-enzim Q10 atau CoQ10 kurang menghasilkan ubiquinone dan kulit akan menunjukkan kesannya apabila ia semakin kendur dan kurang menarik.

No comments:

© Copyright 2014 Reserved to Supplement For Better Life l Design by DayangDeno