Text Widget

Perhatian:
Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Semua paparan adalah berdasarkan pengalaman penulis sendiri dan pengguna shaklee.

4 Dec 2013

Penting Ke Vitamin C??

Kebaikan Vitamin C

1. Membentuk Kolagen 
Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik

2. Memperbaiki Simptom Pendarahan
Kekurangan vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.





3. Peningkatan sistem Imun
Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit , asthma. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan symptom flu dan selsema.

4. Memerangi Kanser
Ia adalah satu anti-oksidan yang berkuasa,mampu meningkatkan interferon semuljadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita engan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum menyerang sel-sel kita.

5. Mencantikkan Kulit

Ambil vitamin C setiap hari utk kulit leebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

6. Memperbaiki insomia
Memperbaiki insomia, stress masalah berkaitan mental spt keresahan.

7. Mengekalkan Kolestrol sihat
Mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yg sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pedarahan serebral dan skurvi.




Hana Syed
Independent Shaklee Distributor
Shaklee ID: 852746
Whatsapp: 012 649 3489

No comments:

© Copyright 2014 Reserved to Supplement For Better Life l Design by DayangDeno