Text Widget

Perhatian:
Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Semua paparan adalah berdasarkan pengalaman penulis sendiri dan pengguna shaklee.

6 May 2015

Bagaimana Omega Guard Membantu Sakit Sendi

Sebelum Hana kongsi bagaimana omega guard membantu sakit sendi, kita kenalpasti dimanakah terletaknya sendi??

Bahagian sendi yang kerap sakit


Sakit sendi biasanya terjadi pada golongan wanita terutama yang berusia. Tapi kini sakit sendi menjadi sakit kebiasaan pada golongan muda juga. Ini terjadi akibat faktor kerja seharian di pejabat, bersukan dan sebagainya.

Macam Hana dulu pertama kali disahkan SLE sebab sakit sendi juga. Hanya yang pernah melaluinya sahaja tahu bagaimana derita yang perlu dilalui. 

Mari kita lihat apakah itu SENDI


Sendi-sendi manusia terdapat di tulang belakang dan bahagian lain tubuh badan seperti bahu, siku, pergelangan tangan, punggung, lutut, buku lali dan sendi jari kaki serta tangan. Sendi terbentuk apabila dua atau lebih tulang bertemu dan ianya berfungsi untuk melicinkan pergerakan. Sakit sendi terjadi di kalangan semua lapisan umur.

Bagaimana Omega Guard membantu  atasi Sakit Sendi

Minyak ikan tulen

Dalam omega guard terdapat EPA & DHA yang mampu mengurangkan inflamasi iaitu rasa panas kemerahan yang sering berlaku di sendi yang sakit.

Asid lemak omega 3 mengurangkan faktor perkembangan penyakit osteoarthritis (EPA & DHA dapat menghalang penghasilan protein). Asid omega 3 juga boleh menurunkan paras kemusnahan dan inflamasi pada sel cartilage.

Asid omega 3 dalam Omega guard mengurangkan simptom kekakuan sendi di awal pagi, bengkak dan sakit di sendi serta melancarkan perjalanan darah semasa bersenam.

Paras asid lemak omega 3 mampu larut dalam tisu rawan sekaligus mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan juga memelihara fungsi sendi dan gout dengan efektif.



Jika anda mengambil minyak ikan selain Shaklee pastikan kandungan omega-3 fatty acidsnya tinggi. Omega guard shaklee mengandungi 990mg omega-3 fatty acids.

Bulan ini promosi omega. Sangat jimat jika anda berpeluang membeli pada bulan ini. Keterangan lanjut hubungi Hana ye.





2 comments:

paridah said...

bila dh berusia xdpt lari dari sakit2 sendi ni...

Kakzakie Purvit said...

Menarik juga ni..
Hana jual area mana?

© Copyright 2014 Reserved to Supplement For Better Life l Design by DayangDeno