Text Widget

Perhatian:
Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Semua paparan adalah berdasarkan pengalaman penulis sendiri dan pengguna shaklee.

17 Jul 2013

Bagaimana mencegah dan mengawal resdung dengan Shaklee

Bagaimana mencegah dan mengawal resdung dengan Shaklee

Antara tanda-tanda yang menunjukkan bahawa kita mengalamai penyakit resdung ialah apabila mengalami masalah-masalah seperti berikut:

  • Sering mengalami hidung tersumbat?
  • Mempunyai lendir dari hidung dan tekak?
  • Sakit atau rasa berat muka terutama kawasan diantara mata?
  • Sakit tekak yang berpanjangan dan berulang?
  • Demam atau rasa tidak sedap badan yang berpanjangan?
  • Gejala alahan hidung seperti kerap bersin terutamanya pada waktu pagi, gatal hidung?
  • Mengalami jerawat di muka dan badan?
  • Nafas berbau?
  • Kulit kepala berkelumumur, gatal dan rambut gugur?
  • Sering berasa sakit kepala, pening dan migrain?

Cadangan untuk Resdung

1. ESP (Energizing Soy Protein)... Kenapa ESP?

Mereka yg berpenyakit adalah berpunca dari sel yang tidak sihat. Protein amat penting dalam penghasilan sel. Namun pengambilan protein yg bagus adalah bersandarkan protein dari tumbuh-tumbuhan berbanding protein haiwan. Ini kerana protein haiwan sangat tinggi dan berat untuk diproses oleh tubuh. Mana datangnya sumber protein? Dari ikan, ayam, telur, kekacang. Namun tahukah anda protein tidak dapat hidup dalam suhu yang tinggi? Apabila kita masak, kita akan pastikan masakan itu masak sehingga mendidih. Maka secara langsung protien akan mati.Pprotein hidup dalam suhu tidak lebih dari 37*celcius. Ketika memasak kita menggunakan suhu yang tinggi dan sudah pasti zatnya hilang. Apa yang kita dapat cuma sedap sahaja. Oleh itu kita digalakkan mengambil supplement protein. Jika sel mendapat cukup protein, sel baru akan tumbuh bagi menggantikan sel yang lama, disamping mengurangkan masalah resdung/allergy/ekzema. Secara langsung wajah akan nampak lebih berseri…. 

2. Bcomplex
Stress juga boleh menggangu sistem badan dan menyebabkan pelbagai penyakit. B Complex lebih dikenali sebagai vitamin “Anti-Stress”.B Complex mengandungi B6 - penting untuk pemuliharaan selaput lendir (mengelakkannya dari mengganggu ruang pernafasan). Membantu pengeluaran antibodi badan, membantu dalam pembinaan protein dalam tubuh, membantu hati menghasilkan glikogen yang diperlukan oleh kulit untuk menyingkirkan sel-sel mati dan memelihara sistem saraf dan berfungsi sebagai anti-stress.




3. Vitamin C
Bagi yang menghidap allergy, sel dalam badan akan mengeluarkan sejenis bahan kimia yg dipanggil histamine. “Histamine” akan menyebabkan ruam, bersin, gatal, dan juga penyakit allergy lain. “Anti-histamine” biasanya akan digunakan sebagai rawatan asas untuk masalah ini. Vitamin C bertindak sebagai anti-histamin, tanpa kita perlu mengalami kesan sampingan dari pengambilan dadah anti-histamin. Vitamin C membantu menstabilkan pengeluaran histamin dalam tubuh badan, membantu mencegah penyempitan tiub bronkiol (salur pernafasan), meningkatkan fungsi sistem pertahanan badan (immune sistem) dan meningkatkan penyembuhan tisu.



4. Alfafa
Alfalfa mempunyai kelebihan dalam mengurangkan keradangan sakit (resdung) itu sendiri. Ianya kaya dengan sumber klorofil dan membantu mengurangkan keradangan terutamana akibat dari eczema, resdung (sinus), alergi (allergy) dan gegata (hives). Walaubagaimanapun mereka yang mengidap penyakit SLE tidak digalakkan mengambil Alfalfa sebagai suplemen mereka.






5. GLA
GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin - iaitu bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses-proses badan yang normal. Menyokong sistem immune. Gabungan terbaik untuk mengurangkan radang ekzema dgn membantu mengelakkan kulit menjadi kering, pedih dan gatal.  GLA juga merupakan rahsia kepada kulit yg cantik (ini utk kesan jangka panjang kerana ia ada kaitan dgn hormon wanita)





Namun saudara/i tidaklah wajib untuk mengambil semua supplement yang di cadangkan. Saudara/i boleh mengambil mengikut keperluan dan kemapuan. Dapatkan konsultasi secara percuma dari saya.

Hana Syed
Independent Shaklee Distributor
Shaklee ID: 852746
Whatsapp: 012 649 3489
Email: hanasy8@icloud.com

No comments:

© Copyright 2014 Reserved to Supplement For Better Life l Design by DayangDeno