Text Widget

Perhatian:
Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Semua paparan adalah berdasarkan pengalaman penulis sendiri dan pengguna shaklee.

21 Oct 2014

Pelajar Poli Menipu Kena Culik

Minggu ini gempar satu Malaysia, kononnya pelajar perempuan Politeknik Ibrahim Sultan kena culik.
Pelajar semester lima jurusan fesyen Politeknik Johor ini mendakwa dirinya diculik ketika keluar rumah di Taman Scientex Casia, Pasir Gudang Johor. Dia dibawa ke IPD Dungun untuk diambil keterangan bagi tujuan siasatan lanjut.
Kecoh satu Johor apabila keluar berita ini. Hari berikutnya dilaporkan ianya hanyalah helah semata-mata boleh baca kat sini pula. Ramai juga lah saudara mara dan kawan2 group whatsapp tanya pasal pelajar ini dengan hana. Hana hanya diamkan diri sebab tidak tahu menahu. Cuma malam itu kami dapat mesej dari TPSA supaya kelas malam dibatalkan terus.

Pagi tadi kami warga Politeknik Ibrahim Sultan (PIS) ada perhimpunan bulanan. Sudah tentulah isu ini disentuh oleh Tuan Pengarah PIS, En Mohd Hatta. Beliau menjelaskan isu ini telah dimanipulasi oleh media. Kita cakap lain media tulis lain. Itu kata tuan pengarah. Siap ada permintaan untk berbual on air dengan pengarah. Tapi En Hatta menolak bimbang ianya di salah guna oleh media. (Media boleh jadi tanya soalan lain , pastu letak jawapan utk soalan lain)

Apapun benda dah terjadi, banyak pihak menyalahkan politeknik la, suruh gubal balik kurikulum la.. Banyak sangat keyboard worrier. Kes ini melibatkan sorang pelajar je pun. Bila kami bertanya dengan kawan2 dia rupanya budak ini memang bermasalah. Dari semester satu pernah menipu kena patuk ular la kat hostel. Gempar satu politeknik. Pelajar ni memang ada penyakit kot bila stress dia akan menipu. Ada td seorang pensyarah cakap istilah dia tapi lupa dah.

Pepun budak ni sangat hebat (konon), boleh menggerakkan pasukan polis 4 buah negeri iaitu Johor, Pahang, Terengganu dan Kelantan. Pepun dia sedang dibicarakan dan akan didakwa. Sian kat mak ayah dia. Nak main-main tak kena tempat. Bila kena dakwa ko nak sambung beljar kat semua IPT pun dah tak boleh. Harap kes ini menjadi pengajaran untuk dia.


Kesimpulannya, baru korang tahu (orang atasan KPM) media ni manipulasi berita. Maka selepas ini jangan percaya 100% berita dari media. Dan tetiba aku rasa keji betul kerja wartawan ini. Ini baru berita macam ni dah kena manipulasi apatah lagi berita politik / artis etc yang lain.. hmm fikirlah sendiri.

10 comments:

Gee Lion said...

salam kenal cik hana,
kerana nila setitik, rosak nama baik seluruh wartawan..
taklah semua wartawan ni macam tu, cuma kadang2 dorang kena buat macam tu atas arahan pihak atasan. ada kes wartawan bunuh diri (luar negara) sebab taknak bersekongkol lagi sembunyi kebenaran..

tapi wartawan2 bidang hiburan tak dinafikan paling banyak masalah.
sebab tu kadang2 tengok artis tu malas nak layan wartawan..

dan budak ni pun masalah.. mcm ada bipolar disorder je.
eh ye ke term ni?

Khai♥Rin : anies said...

sy kesian kt student ni... alahaiiii bdk2 skrg

Hamidi SP said...

Ni la pelajar bodoh namanya..

Hana Syed said...

kesiakan..

Hana Syed said...

Salam kenal.. mmg bukan semua wartawan begitu. Tp yang Hana maksudkan yang buat laporan ni la. term tu hana pun x sure.

Hana Syed said...

kalau dia cerdik mesti tak buat mcm tu.

tiga lalat said...

Salam. Hee penipu saja kan.

Suriana abdul kadir said...

byk nye masalah mental skang ni...
jemput join segmen ni http://sueakgogeous.blogspot.com/2014/10/segmen-pencarian-bloglist-november.html

Qaseh Vee said...

tentu ada sbb kenapa dia berperangai mcm tu . mungkin kena rujuk kaunselor tu . pastinya keluarganya tahu apa sebenarnya berlaku dlm hidup budak ni ... jika dilihat dr sudut lain , dia mungkin perlu dibantu ...

Anonymous said...

Gee Lion ...siapa kamu untuk menilai orang lain...tanpa mengetahui keseluruhan cerita yang sebenar....kalau dia saudara terdekat kamu bagaimana....please think ....before making judgement about others make sure your hands are clean....

© Copyright 2014 Reserved to Supplement For Better Life l Design by DayangDeno