Text Widget

Perhatian:
Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Semua paparan adalah berdasarkan pengalaman penulis sendiri dan pengguna shaklee.

15 Apr 2014

RISIKO WANITA KURANG KALSIUM

kelebihan kalsium untuk tulang
Osteoporosis Kesan kekurangan Kalsium

Mungkin ramai yang tidak sedar tentang kepentingan kalsium. Mungkin juga memandang remeh tentang pengambilan kalsium.

Mengikut pengalaman Hana ramai yang mencari kalsium bila simpton-simpton kekurangan kalsium muncul. Macam kawan-kawan Hana mereka akan cari kalsium bila cedera (patah tulang), badan sakit-sakit atau lenguh dan bila doktor mencadangkan perlunya ambil kalsium. Kalau tidak jangan haraplah dengan sukarela mereka untuk ambil kalsium.

Kesan Kekurangan Kalsium Pada Wanita
Kalau kita perhatikan ibu-ibu kita dahulu majoriti adalah suri rumah. Dan mereka akan menyusukan setiap anak-anak sendiri sehingga 2 tahun lamanya. Kesannya ialah apabila umur ibu-ibu kita masuk 40-an mereka akan mengalami sakit-sakit badan dan ianya mungkin terjadi lebih awal. Dan apabila tua ketika umur 60-an mereka menjadi bongkok. Cuba kita ingat kembali dulu nenek-nenek tua mesti bongkok. Sebenarnya hal ini terjadi akibat kekurangan kalsium.

Apa yang menakutkan ialah jika kita kita kekurangan kalsium, badan kita akan MENCURI kalsium yang disimpan untuk keperluan harian. Dan lebih malang lagi belum sempat badan kita reload kalsium, badan kita dah pun ambil baki kalsium yang ada. Kesan ini akan menyebabkan OSTEOPOROSIS.

Terus terang Hana katakan melihat tekstur tulang kita melalui gambaran diatas membuatkan Hana ngeri. Tambahan pula Hana adalah pesakit SLE yang mana memang berdepan dengan risiko tulang rapuh.

Kita boleh mencegah sebelum ianya terjadi. Kalau dah terjadi proses pemulihan mengambil masa yang lama dan mungkin tidak akan pulih seperti sedia kala.

KELEBIHAN KALSIUM SHAKLEE

Panduan untuk anda yang ingin memilih pil kalsium. Pil kalsium mestilah didatangkan bersama-sama dengan magnesium dan Vitamin D. Apa fungsi kedua-dua ini?

  • MAGNESIUM bertindak sebagai ajen pengangkut kepada kalsium untuk membawanya ke tulang untuk diserap.
  • VITAMIN D pula bertindak sebagai rakan terbaik untuk bantu kalsium menyerap lebih baik ke tulang.
  • Jika hanya KALSIUM semata, walau ada banyak tapi tidak berupaya menyerap dalam badan maka anda akan berisiko pula untuk mendapat BATU KARANG.
Untuk konsultasi hubungi:

Hana Syed
Independent Shaklee Distributor
Shaklee ID: 852746
Contact: 012 649 3489



No comments:

© Copyright 2014 Reserved to Supplement For Better Life l Design by DayangDeno