Text Widget

Perhatian:
Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Semua paparan adalah berdasarkan pengalaman penulis sendiri dan pengguna shaklee.

13 Dec 2012

Masalah Silau

Assalamualaikum semua,

Saya tak pernah pun review carotomax sebelum ni. Namun teruja dengan kegembiraan seorang rakan yang mencuba carotomax. Sebelum ni dia ada masalah dengan silau. Namun selepas consume carotomax dgn izin Allah dia dah xde masalah silau. Semenjak itu dia terus mempercayai supplemen shaklee ni dan mengambil vitamin2 yang lain plak.

Ok mari check korang ada silau atau tidak??

inilah carotomax


Tanda-tanda SILAU

  • Pemandangan kabur dan objek yg dilihat pecah
  • Anda tidak boleh memandu pada waktu malam kerana silau
  • Bila melihat cahaya lampu menjadi pecah
  • sakit kepala
  • Mata letih
  • Tahap silau melebihi 0.50D (boleh check kat kedai cermin mata secara PERCUMA)
Jika terdapat tanda2 di atas memang sah korang ada silau. Silau bukan lah penyakit kronik tetapi kalau dibiarkan boleh jadi kronik.

Sebab/ Punca silau
Astigmatism
Keradangan atau jangkitan mata

Kornea rabun silau (kiri) normal (kanan)


Apabila korang rasa penglihatan tergannggu korang perpendapat korang dah rabun. So bila check mata percuma kat kedai dia akan cakap cuma ada silau tapi tak rabun.. So perkara ini akan berlaku pada mereka yang tidak memakai cermin mata.

So kalu check mata secara percuma tu, mesin tu boleh detect samada silau sikit atau teruk. Macam kes adik aku silau dia teruk sampai tahap kena pakai cermin mata. Bukan sebab rabun tapi sebab silau sahaja ok.. So dia akan menggunakan lenses khas utk silau sahaja. Lenses ni lagi mahal dari lense org rabun jauh yg biasa2 tu.

Rawatan

  • Boleh dapatkan lense utk silau. Pemakaian cermin mata yang kerap boleh memulihkan silau. Namun silau boleh berlaku semula dalam tempoh yang tertentu.
  • Ambil suplemen seperti Carotomax untuk memulih dan memelihara mata secara berterusan.

Untuk artikel permasalah silau boleh rujuk di sini dari petikan Kosmo.


No comments:

© Copyright 2014 Reserved to Supplement For Better Life l Design by DayangDeno