Text Widget

Perhatian:
Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Semua paparan adalah berdasarkan pengalaman penulis sendiri dan pengguna shaklee.

9 Feb 2014

GLA == KESUBURAN DAN KEHAMILAN


Bagaimana asid gamma-linolenik (GLA) membantu meningkatkan kesuburan? GLA membantu dengan

1. Autoimmunity

Selain membantu meningkatkan fungsi hati dalam lemak dan metabolisme protein, ia juga menguatkan sistem imun dalam mencegah protein tertentu yang terikat kepada sperma dan membolehkan sel-sel imun yang lain untuk menyerang mereka. Pada wanita, ia meningkatkan pengeluaran mukus serviks yang memudahkan pergerakan sperma.

2. Keradangan

GLA juga mengurangkan risiko keradangan dengan menukar rapidly dihomo GLA (DGLA) apabila ia dilepaskan, dengan bersaing dengan asid arakidonik untuk enzim COX dan Lox, menyebabkan GLA membantu mengurangkan risiko keradangan.

3. Tonik rahim

Ia membantu mengimbangi tahap hormon prostaglandin, yang menyebabkan pegurangan risiko otot rahim yang lebih aktif yang akan menyebabkan kesakitan dan kekejangan yang tidak normal dan mengganggu proses biasa kitaran haid.

4. Gejala saraf

GLA membantu untuk meningkatkan lemak hati dan metabolisme protein serta aliran darah ke sistem saraf. Ianya akan meningkatkan penghantaran maklumat antara sel-sel dan dengan itu, mengurangkan risiko tekanan, sakit kepala, migrain, dan lain-lain

5. Pertumbuhan sel

GLA adalah nutrien yang digunakan oleh badan untuk mengekalkan sel-sel sihat dan fungsi badan yang penting, dengan itu, mengurangkan risiko pertumbuhan sel tidak normal dalam badan, termasuk sel-sel dalam organ pembiakan.

Ramai yang dah membuktikan berjaya hamil dengan GLA Complex Shaklee. 
GLA Complex Shaklee ini adalah salah satu usaha kita. Disamping itu amalan rohani juga perlu diperbanyakkan. Seperti berdoa, bangun malam, berpuasa, bersedekah dan amalan2 yang boleh mendekatkan diri kita dengan Sang Pecipta. Bila kita dah mesra dgn Pecipta iaitu Allah s.w.t barulah mudah Allah perkenankan permintaan kita. Ingat jangan sesekali berputus asa bagi yang sedang berusaha. Kita merancang tapi ketahuilah Allah juga merancang yang terbaik utk kita.

Ada yang bertanya Conform mengandung ke kalau ambil GLA??
SubhanaAllah, Allahuakbar! Hana tak berani jamin. Pasal ini semua kerja Tuhan. Sebab itu Hana bagitau GLA ini cuma salah satu usaha sahaja.

Mengikut pengalaman pelanggan Hana ada yang baru makan sebulan GLA dah mengandung setelah 2 tahun kawin. Ada yang 5 bulan makan baru hamil setelah 5 tahun berkahwin. Ada yang baru rancang nak ambil GLA tup tup dah mengandung. Semua itu pecaturan dari Allah s.w.t. Kita perlu berbaik sangka sahaja dan kena sentiasa positif.

nak cuba boleh atau mahu penjelasan lebih lanjut hubungi Hana

Hana Syed
Independent Shaklee Distributor
Shaklee ID: 852746
Contact: 012 649 3489


2 comments:

OKje said...

Okje dah tak sesuai ambik supplement ni nampaknya HS.....hehe kang termengandung lagi susah....

Hana Syed said...

Sabo jelah Hanom ni.. hihi Tp takdela GLA ni membuat terlebih subur lak. yang tak subur menjadi subur. yg dah subur maintain subur.. hihi

© Copyright 2014 Reserved to Supplement For Better Life l Design by DayangDeno