Text Widget

Perhatian:
Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Semua paparan adalah berdasarkan pengalaman penulis sendiri dan pengguna shaklee.

15 Feb 2013

Benarkah Vitamin C tidak boleh diambil bersama Udang

ADAKAH IANYA MITOS, LAGENDA ATAU KISAH BENAR??

sumber
Rumusannya apa yang Hana faham berdasarkan artikal di atas tiada bukti atau hasil dapatan lagi yang diperolehi akibat makan udang atau pun makanan laut dengan Vitamin C akan menyebabkan pendarahan dan mengakibatkan kematian. Menurut pengkaji di universiti kat atas ni  dos Vitamin C yang tinggi (Megadoses) mungkin akan menyebabkan tindak balas dengan arsenik (dan lain yang dinyatakan diatas).
Kes yang berlaku di Taiwan adalah satu-satunya. Dan kita tidak tahu sejarah pesakit tu. Boleh di anggap kes terpencil.

Kesimpulannya kalau korang ragu-ragu janganlah ambil vitamin c dan makan udang. Kes yang terjadi ni dia minum air bervitamin C. Kalau ikut logik aku ni minum air oren contohnya pastu ko mkn tom yam udang. Dlm satu jam berlaku pendarahan kemudian ko mati.. Itu namanya ajal. Vitamin c shaklee baru 100mg dan 500mg. InsyaAllah not effected.


Pepun tepuk dada tanya selera. Bagi hana kajilah dulu sejauh mana kebenaran fakta yang diberi. Kemudian kita boleh nilai. Ajal maut di tangan Tuhan.

Ini adalah pandangan peribadi Hana. Anyway thank you for reading.

Owh before leaving Vitamin C chewable still available with good price. 
10 orang pertama sempena hari Jumaat ini hana bagi harga istimewa. Dengan Hana je ye.. Jangan tanya org lain plak. Dia x bagi harga istimewa korang marah plak.

PM me now 0126493489 | hanasy8@icloud.com

1 comment:

Anonymous said...

Palsu ni.. Tak betul

© Copyright 2014 Reserved to Supplement For Better Life l Design by DayangDeno